Gabinet masażu i rehabilitacji "MERIDIAN"              Telefony:    (0-12) 686 62 73   |   (0) 608 048 158
STRONA GŁÓWNA > AKUPRESURA
            Receptory stanowią unerwione punkty pozostające w związku z odpowiednią częścią ciała ludzkiego. Poprzez masaż receptorów osiągamy lepsze ich ukrwienie, a co za tym idzie lepsze odżywianie odpowiedniego narządu.

akupresura

Dlaczego ukrwienie jest tak ważne?
Ukrwienie jest warunkiem życia każdego narządu, ponieważ krew jest środkiem, który transportuje: wszelkie substancje odżywcze, tlen, hormony, przeciwciała oraz produkty rozpadu.

Zastanawiające jest to, że wszelkie zakłócenia lub uszkodzenia w całym ustroju (narządy i mięśnie) mogą być wyleczone tylko w drodze ich odpowiedniego ukrwienia. Oznacza to, że im lepsze ukrwienie, tym szybciej przebiega proces leczenia. Każdy może poddać się masażom - od niemowlęcia do późnej starości. Jednym z najpoważniejszych problemów współczesnego człowieka jest zagadnienie wydalania substancji trujących. Substancje te wydalane są w pierwszym rzędzie przez nerki poprzez moczowód i pęcherz, ale również przez skórę, wątrobę, poprzez pęcherzyk żółciowy i jelito oraz poprzez płuca.

NERKI
Jeżeli nerki nie są sprawne, mogą wystąpić następujące objawy:
  • odkładanie się trujących złogów w krwiobiegu, co prowadzi do wysokiego ciśnienia, zwapnienia tętnic, żył oraz żylaków
  • złogi w mięśniach, tkance łącznej prowadzą do reumatyzmu
  • złogi w stawach prowadzą do artretyzmu, a następnie do chronicznej formy tego schorzenia
  • zaburzenia wzrokowe - substancje trujące mogą się odkładać w każdym miejscu, często dochodzi do różnego rodzaju schorzeń oczu
  • egzema - ustrój usiłuje wydalać poprzez skórę dane substancje trujące i w związku z tym występują wyrzuty skórne
  • kamienie nerkowe

Masaż stref odruchowych przynosi wspaniałe efekty w ostrych dolegliwościach bólowych. Dzieje się tak najprawdopodobniej z powodu uwolnienia znieczulających endorfin. Dlatego też gorąco zalecam stosowanie masażu w razie ostrego bólu, niezależnie od jego lokalizacji. Niemal każdy kto, zamiast szpikować się lekami, spróbuje tej prostej metody, przekona się na własnej skórze, że jej rezultaty mogą spełnić najśmielsze oczekiwania. Nie oznacza to oczywiście, że masaż powinien zastąpić wizytę u lekarza, zwłaszcza jeśli ból utrzymuje się lub nawraca. Warto jednak spróbować go od razu, jeszcze przed taką wizytą, bo istnieją duże szanse, że przyniesie ulgę i przywróci chwilowo zakłóconą równowagę naszego organizmu. Wielokrotnie udawało mi się zlikwidować lub zmniejszyć ostre bóle i zapewniam, że jest to ogromna satysfakcja.

akupresura
MASAŻ STÓP (AKUPRESURA)
Masaż stóp czy też akupresura, zalecany jest w takich dolegliwościach jak:
alergia, angina, anemia, angina pectoris, astma, artrosis, ból barku, bezsenność, białaczka, cukrzyca, choroby krtani, choroby infekcyjne, chudnięcie, coxarthrose, duszność, dwunastnica, guz, hemoroidy, jajniki, kamica żółciowa,
ból karku, kaszel, katar sienny, kręgosłup, macica, miesiączkowanie (bolesne, nieregularne), mięśniaki, zapalenie migdałków, migrena, moczenie nocne, nadciśnienie tętnicze, nadczynność tarczycy, nerki, nieżyt oskrzeli,
nieżyt żołądka, zapalenie oskrzeli, pęcherz moczowy, rwa kulszowa, ból serca, zapalenie stawów, torbiel, trądzik, zapalenie trzustki, ból uszu, wątroba, zakłócenia wzrostu, wypadanie włosów, zatoki, żołądek, żylaki.